- Napędy trakcyjne
- Przetwornice pomocnicze
- Systemy zasilania AC & DC
Na początku br. odbyły się pierwsze, testowe jazdy tramwaju produkcji Stadler dla Krakowa. To pierwszy z pięćdziesięciu nowoczesnych pojazdów, które dzięki zasilaniu bateryjnemu od Medcom będą mogły poruszać się po stolicy Małopolski bez korzystania z sieci trakcyjnej. Dostawy tramwajów mają zakończyć się w 2020 roku.
- Pierwsze pokładowe zasobniki energii opracowaliśmy w 2014 roku dla Siemensa, który dzięki temu rozwiązaniu przejechał aż 24 km bez zasilania z trakcji i tym samym pobił rekord Guinnessa dla najdłuższego przejazdu tramwaju zasilanego wyłącznie z baterii. To, co kiedyś było dla nas sporym wyzwaniem i ważnym eksperymentem, dzisiaj wprowadzamy do seryjnej produkcji w polskich tramwajach – mówi Paweł Choduń, Medcom.