Aktualności

Relacja z Kongresu UITP 2019

Kongres UITP to jedno z ważniejszych wydarzeń w Europie poświęconych zrównoważonemu transportowi publicznemu. W tym roku w Sztokholmie zaprezentowaliśmy nasze najnowsze rozwiązania do tramwajów i autobusów elektrycznych, wspierające niskoemisyjny transport miejski.

Na naszym stoisku pokazaliśmy dwa napędy tramwajowe, w tym produkowany seryjnie dla Modertransu, napęd tramwajowy z przetwornicą wykonaną w technologii SiC (PSM-55 SiC). Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku i produkt nowej generacji - kompaktowe urządzenie do jednoczesnego zasilania silników trakcyjnych i obwodów pomocniczych w tramwaju.


Dodatkowo zaprezentowaliśmy kilka autorskich rozwiązań dla rynku autobusów elektrycznych, w tym m.in. zintegrowany napęd i układ zasilania pomocniczego w technologii HV IGBT, falownik trakcyjny zintegrowany z przetwornicą pomocniczą w technologii SiC oraz dwie ładowarki, w których również wykorzystaliśmy węglik krzemu.

Wodorowy Solaris z energoelektroniką Medcom

Podczas tegorocznego Globalnego Szczytu Transportu Publicznego w Sztokholmie odbyły się światowe premiery ekologicznych pojazdów miejskich, m.in. zaprezentowany został nowy Solaris Urbino 12 hydrogen wyposażony w rozwiązania Medcom.

Nowy pojazd Solarisa jest bezemisyjny. W autobusie wykorzystano nasz napęd oraz przetwornicę DC/DC wraz ogniwem paliwowym, do którego dostarczany jest wodór. Przetwornica Medcom umożliwia m.in. pomiar napięć i prądów ogniwa oraz obwodu baterii i wpływa tym samym na mniejsze zużycie wodoru. Dodatkowo zapewnia komunikację między ogniwem paliwowym i komputerem centralnym, co optymalizuje współpracę ogniwa z układem napędowym – mówi Sławomir Jarząbkowski, Medcom.

Przetwornica DC/DC przystosowana jest do zabudowy w dedykowanym kontenerze, w którym zastosowano chłodzenie powietrzne z wentylatorowo wymuszonym przepływem. Na podstawie temperatur elementów półprzewodnikowych i magnetycznych, przepływ powietrza dostosowywany jest do warunków termicznych panujących wewnątrz kontenera. W rezultacie ograniczane jest zużywanie mocy na chłodzenie oraz poziom hałasu wentylatorów.

Na Kongresie zaprezentowano także Solaris Urbino 12 electric, w nowej odsłonie, w której zastosowano zintegrowany napęd i układ zasilania pomocniczego w technologii HV IGBT od Medcom. Taki sam napęd wykorzystano w nowym, wodorowym autobusie.

- Rozwój sprawnego i dobrze zorganizowanego niskoemisyjnego transportu miejskiego wymaga poszukiwania nowych technologii oraz inwestycji w innowacje. Medcom już teraz dysponuje technologiami, które wspierają ekologiczny transport i mogą być zastosowane w każdym pojeździe szynowym, trolejbusie oraz autobusie elektrycznym – mówi Joanna Nichthauser, Dyrektor Marketingu Medcom.

Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.