Aktualności

TRAKO 2019: Medcom z nagrodami za ekologiczne rozwiązania i nowoczesne technologie

We wrześniu odbyła się 13. edycja Międzynarodowych Targów TRAKO 2019. Firma Medcom otrzymała nagrody główne i wyróżnienia za innowacyjne urządzenia energoelektroniczne oraz specjalną nagrodę redakcji Rzeczpospolitej i serwisu logistyka.rp.pl za wkład w rozwój ekologicznego, bezemisyjnego transportu publicznego.

Na naszym stoisku zaprezentowaliśmy nowoczesne urządzenia do wszystkich rodzajów pojazdów szynowych – kolej, metro, tramwaje – a także autobusów elektrycznych i trolejbusów. Dodatkowo na targowych torach ekspozycyjnych mogliśmy zobaczyć aż 4 pojazdy wyposażone w naszą energoelektronikę - elektryczna lokomotywa Dragon 2 oraz nowy, hybrydowy Impuls 36WEh z napędem i zasilaniem od Medcom. Na gdańskich torach zaprezentowano także tramwaje zawierające urządzenia Medcomu – niskopodłogowy Moderus Gamma 2 dla Poznania oraz Twist dla Gorzowa Wielkopolskiego.
 

Medcom z nagrodami głównymi za innowacyjne i ekologiczne urządzenia dla transportu publicznego

Pierwszy dzień targów zwieńczony został uroczystą Galą TRAKO 2019, podczas której wręczono nagrody laureatom konkursów. Nasza firma otrzymała dwie nagrody główne i wyróżnienie od organizatorów targów oraz specjalną nagrodę redakcji Rzeczpospolitej i serwisu logistykarp.pl za wkład w rozwój ekologicznego, bezemisyjnego transportu publicznego.
- Jako firma, która od ponad 30 lat rozwija się na polskim rynku kolejowym, jesteśmy świadkami i uczestnikami jego dynamicznego rozwoju. O pozycji naszej branży świadczy również wzrost renomy targów TRAKO. Gdańskie targi to jedne z ważniejszych spotkań branży transportu szynowego, dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że firma Medcom może być partnerem strategicznym wydarzenia właściwie od samych jego początków – mówi Joanna Nichthauser, Medcom.
 
Nagrody Medcom na TRAKO 2019:
  • Nagroda im. Prof. Jana Podolskiego w kategorii części, podzespoły i wyposażenie taboru za przetwornicę statyczną PSM-145 SiC dla metra w Turcji. Nagroda przyznawana jest dla najlepszych wyrobów i innowacyjnych rozwiązań technicznych przeznaczonych dla trakcji elektrycznej w komunikacji miejskiej.
  • Nagroda główna SITK RP im. Prof. Czesława Jaworskiego w kategorii Pojazdy za przetwornicę statyczną PSM-175 SiC do lokomotywy Dragon 2 firmy Newag. Nagroda ta przyznawana jest za wybitne osiągnięcia w stosowaniu nowoczesnych technologii i urządzeń trakcji elektrycznej.
  • Wyróżnienie w konkursie o nagrodę im. Prof. Józefa Nowkuńskiego za napęd i zasilanie pomocnicze do pojazdów ezt zasilanych z trakcji 25 kV dla Tunezji.
  • Nagroda redakcji Rzeczpospolitej i serwisu logistyka.rp.pl za wkład w rozwój ekologicznego, bezemisyjnego transportu publicznego oraz za umiejętność wykorzystania nowych technologii i alternatywnych źródeł pozyskiwania energii w transporcie publicznym.
 

Premiery pojazdów na TRAKO - hybrydowy Impuls z energoelektroniką Medcom

Na targach TRAKO odbyła się oficjalna premiera zespołu trakcyjnego Impuls 36WEh, który wyposażony został w elektryczny układ napędowy, zasilanie oraz system sterowania TCMS produkcji Medcom.
Nowoczesny system napędowy przeznaczony jest do zasilania i sterowania pracą dwóch asynchronicznych silników (każdy o mocy 400 kW) napędzających osie kół oraz wytwarzania napięcia 3x400 V do zasilania niskonapięciowych obwodów w hybrydowym Impulsie. Napęd Medcomu składa się z dwóch skrzyń falowników trakcyjnych i dwóch przetwornic statycznych.

- Zaprojektowaliśmy oraz wyprodukowaliśmy nowoczesny asynchroniczny napęd oraz układ zasilania, który pozwala uzyskać wysokie parametry sprawności i niezawodności pojazdu. Umożliwia m.in. oszczędzanie oraz odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania pojazdu zwracając energię z powrotem do sieci trakcyjnej napędzającej pojazd. Dodatkowo zastosowaliśmy układ chłodzenia cieczowego w przekształtnikach trakcyjnych. Całość rozwiązania wraz ze sterowaniem pojazdu wpływa na mniejsze zużycie energii, a ostatecznie na niższe koszty eksploatacji pojazdu – mówi Wojciech Drąg, Medcom.

Elektryczny zespół trakcyjny posiada dodatkowo zespół „power pack” napędzany silnikiem spalinowym, co umożliwia jazdę pociągu na odcinkach linii kolejowych bez sieci trakcyjnej. Jest to jedyne w Polsce rozwiązanie zastosowane w elektrycznym zespole trakcyjnym, wykorzystywanym w ruchu pasażerskim.
Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.