22 / 11 / 2022
Medcom laureatem Zielonej Nagrody Kolejowej
17 listopada w Warszawie, w trakcie XII edycji Kongresu Kolejowego, rozdano Zielone Nagrody Kolejowe przyznawane przez Railway Business Forum i Wydawnictwo Rynek Kolejowy za działania nadające transportowi kolejowemu jeszcze bardziej ekologiczny charakter. Laureatem tegorocznej, drugiej już edycji konkursu został m.in. Medcom. Naszą firmę wyróżniono za innowacyjne technologie i produkty służące środowisku naturalnemu.

Celem konkursu jest nagrodzenie firm i instytucji, które wyróżniają się szczególnymi osiągnięciami na rzecz kolejnictwa w Polsce. Nagrodę w imieniu Medcom odebrał wiceprezes spółki Piotr Wroński.
-Transformacja transportu publicznego wymaga dynamicznych zmian w sektorze energetyki. Potrzebujemy nowych, alternatywnych źródeł czystej energii, by zrównoważyć jej deficyt, a także rozwiązań, dzięki którym codzienna eksploatacja pojazdów będzie jeszcze tańsza i bardziej przyjazna dla środowiska – powiedział Piotr Wroński. – Medcom od 35 lat rozwija technologie redukujące straty energii i optymalizujące jej zużycie. Produkowane przez nas energooszczędne systemy napędowe, w połączeniu z systemami odzysku i magazynowania energii, pozwalają znacząco zmniejszyć zapotrzebowanie energetyczne pojazdów w transporcie publicznym – dodał.
Medcom jest obecnie jednym z największych europejskich producentów energoelektroniki do pojazdów szynowych, autobusów elektrycznych i wodorowych oraz trolejbusów. Jako pierwsi na rynku wdrożyliśmy do seryjnej produkcji falowniki trakcyjne i przetwornice statyczne w technologii węglika krzemu (SiC). Zapewniają one do 30% niższe koszty eksploatacji pojazdów w ruchu miejskim, a także większy zasięg i dłuższą żywotność baterii.
- Rynek – nie tylko polski – coraz chętniej korzysta z nowych technologii, a aktualny kryzys przyspiesza dodatkowo tempo zmian. Obecnie po europejskich torach i drogach porusza się ponad tysiąc energooszczędnych lokomotyw, tramwajów, autobusów elektrycznych i trolejbusów z rozwiązaniami SiC od Medcom. Technologia węglika nie tylko istotnie obniża koszty transportu, ale także jego wpływ na środowisko naturalne – podsumował Piotr Wroński.