- Napędy trakcyjne
- Przetwornice pomocnicze
- Systemy zasilania AC & DC
W dniach 24-27 września br. odbędzie się 14. edycja tragów InnoTrans, największego w Europie wydarzenia poświęconego transportowi publicznemu. W tym roku zaprezentujemy w Berlinie nasze najnowsze, energooszczędne rozwiązania dla wszystkich typów pojazdów szynowych oraz autobusów elektrycznych i wodorowych. Wszystkie oparte są na technologii węglika krzemu (SiC). Zapraszamy do spotkania z naszym zespołem na stoisku 255 w hali 17. Jeśli potrzebują Państwo biletu wstępu na targi, prosimy o kontakt pod adresem marketing@medcom.com.pl.
Od 36 lat Medcom rozwija technologie optymalizujące zużycie energii, w tym od ponad 10 lat innowacyjne rozwiązania dla transportu publicznego bazujące na węgliku krzemu. Już w 2018 roku uruchomiliśmy seryjną produkcję systemów napędowych SiC. Od tego czasu — w oparciu o technologię węglika krzemu — dostarczyliśmy już kilka tysięcy przekształtników, które znalazły zastosowanie w energooszczędnych autobusach elektrycznych i wodorowych, trolejbusach, tramwajach, pociągach metra, wagonach pasażerskich, EZT-ach i lokomotywach. Ich wykorzystanie w pojazdach transportu publicznego zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność, a tym samym niskie zużycie energii przy dużo mniejszej wadze i gabarytach urządzeń.
— Medcom ma prawdopodobnie najdłuższe doświadczenie z technologią węglika krzemu wśród światowych producentów energoelektroniki, a pojazdy z naszymi urządzeniami poruszają się obecnie po drogach i torach w ponad czterdziestu krajach na sześciu kontynentach. Już dziś generują one połowę naszej sprzedaży, a w ciągu najbliższych kilku lat planujemy zwiększyć ten udział do 70-80 proc. — mówi Joanna Nichthauser, dyrektor komunikacji marketingowej Medcomu — Niektórzy czołowi producenci energoelektroniki twierdzą, że technologia węglika krzemu nie została jeszcze sprawdzona i nadal ją testują. Nasze urządzenia SiC już od kilku lat wykorzystywane są we wszystkich typach pojazdów transportu publicznego i w każdym przypadku zapewniają wyższą efektywność energetyczną oraz niższe koszty eksploatacji. Dodatkowo, dzięki temu, że są mniejsze i lżejsze od tradycyjnych komponentów, dają konstruktorom zdecydowanie większą elastyczność w projektowaniu pojazdów — dodaje.
Energooszczędne rozwiązania Medcom każdego roku trafiają do ponad tysiąca pojazdów transportu publicznego na całym świecie. Część z nich zaprezentujemy 24-27 września na targach InnoTrans w Berlinie. Na naszym stoisku (stoisko 255, hala 17) będzie można zobaczyć cztery kategorie urządzeń:
Zasilacze do pojazdów szynowych, bazujące na technologii węglika krzemu, wykorzystywane są w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, lokomotywach, wagonach pasażerskich, pociągach metra i tramwajach. Na stoisku Medcom zostanie pokazany także zasilacz dla platformy wagonów pasażerskich zaprojektowany dla Siemens Mobility US, który jest częścią urządzenia EEB (Electric Equipment Box) zasilającego wagony pasażerskie oraz ładującego baterie zasilania awaryjnego. Wagony wyposażone w to rozwiązanie są obecnie eksploatowane w Kanadzie i w USA.
Przetwornice ogniw paliwowych w technologii SiC wykorzystywane w elektrycznych zespołach trakcyjnych, a także wodorowych autobusach Solaris Urbino nE12 H2 i nE18 H2. Solaris Urbino 18 hydrogen z systemem napędowym Medcom został ogłoszony autobusem roku 2025 przez międzynarodowe jury Bus of the Year. Jest to pierwszy autobus napędzany wodorem, który otrzymał to wyróżnienie.
System napędowy i system odzysku energii do tramwajów w technologii SiC został zastosowany m.in. w tramwajach Hyundai Rotem dla Warszawy, co pozwoliło osiągnąć ekstremalnie wysokie wskaźniki w zakresie energooszczędności. Szczegółowa analiza danych uzyskanych z eksploatacji pojazdów w warunkach rzeczywistych na przestrzeni 12 miesięcy wykazała, że tramwaje z energoelektroniką Medcom zużywają prawie 40% mniej energii niż pojazdy wykorzystywane do tej pory przez Tramwaje Warszawskie.
Przetwornice pomocnicze w technologii SiC wykorzystane m.in. w pociągach metra oraz wagonach pasażerskich dla kolei dużych prędkości. Są one pierwszym zastosowaniem technologii węglika krzemu w KDP w Europie, a także całkowicie nową konstrukcją Medcomu, która wyznacza najwyższy standard w zakresie sprawności oraz rozmiarów przetwornic wielosystemowych.
Dodatkowo na zewnętrznym obszarze wystawienniczym zostaną zaprezentowane pojazdy wyposażone w energoelektronikę Medcom:
GRIFFIN E4MSUa to najnowsza polska wielosystemowa lokomotywa elektryczna, która w trakcie jazd próbnych osiągnęła prędkość 240 km/h! Falowniki i przetwornice w technologii SiC od Medcom, w które został wyposażony pojazd, są nie tylko energooszczędne, ale zostały również zoptymalizowane pod kątem masy. To właśnie m.in. dzięki temu lokomotywa jest najlżejszą w swojej klasie.
Prezentowany na Innotrans wagon typu Z1B to pierwszy efekt prac realizowanych przez FPS H. Cegielski dla PKP Intercity. Został on wyposażony w wielosystemową przetwornicę wagonową oraz rejestrator zdarzeń od Medcomu.
Zapraszamy do spotkania z naszym zespołem na stoisku 255 w hali 17. Jeśli potrzebują Państwo biletu wstępu na targi, prosimy o kontakt pod adresem marketing@medcom.com.pl.
— Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska na targach Innotrans. To nie tylko doskonała okazja do tego, aby zapoznać się z naszymi najnowszymi, energooszczędnymi rozwiązaniami dla transportu publicznego, ale także porozmawiać z naszymi inżynierami. Chętnie opowiemy Państwu o naszych najnowszych rozwiązaniach oraz wdrożeniach — zaprasza Joanna Nichthauser.
Więcej informacji na temat obecności Medcom na targach Innotrans 2024 można znaleźć pod adresem: https://medcom-innotrans.com/