Aktualności

Medcom Partnerem Technologicznym Europejskiego Forum Taborowego 2020

Europejskie Forum Taborowe to największe wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone tematyce nowoczesnego taboru kolejowego. Firma Medcom została oficjalnym Partnerem Technologicznym VII edycji Forum, podczas której omówione zostały głównie kierunki rozwoju rynku taborowego oraz innowacyjne technologie wpływające na budowę nowoczesnego transportu kolejowego.


Mniejsza masa pojazdów i nowe generacje układów napędowych – Medcom o innowacjach i przyszłości transportu kolejowego

Jedną z głównych debat, w pierwszym dniu wydarzenia, była rozmowa o innowacjach w taborze kolejowym. W gronie debatujących wystąpił dyrektor ds. rozwoju trakcji w Medcom, dr inż. Janusz Biliński, który opowiedział m.in. o opracowywanych przez nas produktach i technologiach, w pełni odpowiadających na potrzeby rynku i nadchodzące zmiany w transporcie kolejowym.

- Zmniejszenie całkowitej masy pojazdu, zapewnienie większego komfortu podróżowania oraz rozwój nowej generacji układów napędowych to główne kierunku rozwoju taboru kolejowego i jednocześnie spore wyzwania, przed którymi stoją wszystkie firmy działające w tej branży - powiedział Janusz Biliński, Medcom. Powtórna analiza konstrukcji pojazdu, dobór odpowiednich materiałów i zastosowanie innowacyjnych technologii pozwalają obniżyć masę pojazdu nawet o 16% przy jednoczesnym zachowaniu wszelkich standardów jego bezpieczeństwa – dodał.

Nasz ekspert opowiedział również o rozwijanych przez Medcom produktach wykonanych w technologii węglika krzemu (SiC), która pozwala uzyskać większa wydajność pojazdów, ograniczyć zużycie energii, dając ostatecznie ogromne oszczędności przewoźnikom.

- Przewidujemy, że w ciągu najbliższych kilku lat, większość zamawianych u nas produktów dla kolei będzie oparta na elementach wykonanych w technologii węglika krzemu. Nowej generacji układy zawierające komponenty SiC będą stopniowo zastępowały klasyczne rozwiązania bazujące na tranzystorach HV IGBT - powiedział Janusz Biliński.


Druga część debaty poświęcona była perspektywom rozwoju branży kolejowej w ramach Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI). Według założeń Komisji Europejskiej pakiet TSI 2022 powinien przede wszystkim wspierać cyfryzację kolei oraz ekologiczny transport towarów. W tym kontekście eksperci biorący udział w debacie omówili między innymi przyszłość pojazdów wodorowych w transporcie kolejowym.

- Z jednej strony musimy pracować nad ograniczaniem zużycia energii, z drugiej rozwijać pojazdy zasilanie alternatywnymi źródłami energii, czyli na przykład wodorem, który jest w 100 % bezemisyjnym źródłem energii do napędzania pojazdu. Normy TSI 2022 w żadnym zakresie nie blokują stosowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań budujących nowoczesną, czyli także przyjazną środowisku kolej - skomentował Janusz Biliński, Medcom.
Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.