Aktualności

Solaris Urbino 15 LE electric z technologią SiC od Medcom

Uroczysta premiera Urbino 15 LE electric, z racji sytuacji epidemiologicznej, odbyła się online 20 października br. Nowy model autobusu Solarisa został wyposażony m.in. w system napędowy SiC produkcji Medcom. Jego zastosowanie umożliwia zmniejszenie zużycia energii nawet o 13% w porównaniu do dotychczas stosowanych wiodących technologii.

Solaris Urbino 15 LE electric został stworzony z myślą o przewoźnikach skandynawskich, dlatego przeznaczony jest zarówno do miejskich, jaki i międzymiastowych przewozów pasażerskich. Kursy na dłuższych trasach umożliwia m.in. system napędowy dostarczony przez Medcom składający się z falownika trakcyjnego o mocy 300 kW, przetwornicy statycznej 3x400V 50 Hz o mocy 30 kVA i 24V o mocy 12kW oraz rozdzielni wysokiego napięcia.

Zastosowanie technologii węglika krzemu wpływa na znaczne ograniczenie strat energii w napędzie. W przypadku nowego Solarisa zysk jest podwójny, ponieważ napęd realizuje rozruch oraz hamowanie rekuperacyjne. Dzięki zastosowaniu tej technologii Urbino 15 LE electric spełnia normy „Busnordic” oraz tzw. pakietu skandynawskiego, które obowiązują na rynku docelowym.

 

- Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w pracach rozwojowych pierwszego polskiego autobusu łączącego przejazdy miejskie oraz podmiejskie. Nowy elektryk powstał jako wersja demonstracyjna i wyposażony został w wiele udogodnień, tak aby potencjalni odbiorcy mogli zapoznać się ze wszystkimi wariantami. Szczególnie ważnym parametrem tego pojazdu jest jego wysoka energooszczędność, którą była możliwa do osiągnięcia poprzez zastosowanie najnowocześniejszej energoelektroniki wykonanej w technologii węglika krzemu. Już testy prowadzone wg. kryteriów SORT na podobnym silniku w dwunastometrowym pojeździe wykazały zmniejszenie zużycia energii o 13% w porównaniu do dotychczas stosowanych technologii. Dodatkowo, Urbino 15 LE electric został wyposażony w specjalny rezystor hamowania dostarczony przez Medcom pozwalający na jego homologację w klasie II – autobusów pozamiejskich. Także to rozwiązanie zostało stworzone oraz wyprodukowane specjalnie na potrzeby tego projektu. – mówi Joanna Nichthauser, Dyrektor Marketingu Medcom.

Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.