W Gdańsku zaprezentujemy kilka najnowszych rozwiązań wspierających rozwój bezemisyjnego i energooszczednego transportu publicznego, w tym nowej generacji energoelektronikę do lokomotyw, wagonów pasażerskich, a także elektrycznych zespołów trakcyjnych i tramwajów.
Na naszej ekspozycji pojawią się m.in.:
- Zasilacz buforowy do lokomotyw i wagonów pasażerskich w technologii SiC. Niewielkie, bardzo kompaktowe i lekkie urządzenie, chłodzone poprzez naturalną konwekcję powietrza i niezawodne w bardzo szerokim zakresie temperatur.
- Nowoczesny system napędowy i zasilania do elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składający się z falowników trakcyjnych i przetwornic statycznych układ gwarantuje nie tylko wysoką sprawność i niskie zużycie energii, ale także bardzo wydajne hamowanie rekuperacyjne. A przy tym jest bardzo łatwy w serwisowaniu i niedrogi w eksploatacji.
- Najnowszy system napędowy i zasilania do tramwajów w pełnej technologii SiC. Kolejny zintegrowany zestaw w naszej ofercie, złożony z falowników trakcyjnych, przetwornicy statycznej oraz układu odzysku energii. Dzięki zastosowaniu technologii węglika krzemu urządzenie osiąga ekstremalnie wysoką sprawność przy bardzo niskim zużyciu energii oraz obniżonym poziomie hałasu.
Sześć pojazdów z naszymi rozwiązaniami na ekspozycji TRAKO
Wszystkich naszych gości zapraszamy również na ekspozycję taboru i maszyn kolejowych TRAKO, gdzie zaprezentowanych zostanie aż 6 pojazdów korzystających z naszych rozwiązań:
- Elektryczna lokomotywa wielosystemowa E6MST Dragon 2 firmy Newag z zestawem dwóch przetwornic w technologii SiC, o sprawności energetycznej sięgającej 96%, wysokiej stabilności napięcia oraz wszechstronnym zastosowaniu. Urządzenia te zostały przez nas przystosowane do różnych źródeł zasilania, w tym z silnika spalinowego, jak i generatora. Znacząco zredukowaliśmy ich masę oraz rozmiar, dzięki czemu w pojazdach znajduje się więcej wolnej przestrzeni na pozostałe wyposażenie. W lokomotywie znalazły się również inne rozwiązania naszej produkcji – zasilacz buforowy oraz sterownik przeciwpoślizgu.
- Hybrydowy Zespół Trakcyjny 36WEh firmy Newag. Wyposażony przez Medcom w układ napędowy, który oszczędza energię podczas jazdy i odzyskuje ją w trakcie hamowania, a także w sterownik przeciwpoślizgu, system sterowania TCMS, rozdzielnie NN, zasilacz buforowy i prostownik.
- Nowa platforma pojazdów szynowych PLUS od FPS, wyposażona przez naszą firmęin. w napęd, sterownik przeciwpoślizgu oraz zasilacz buforowy o wysokiej odporności na zakłócenia sieciowe i znacznie zmniejszonej wadze, który dostosowany został do współpracy z nowoczesnymi systemami zdalnego monitoringu i sterowania.
- Zmodernizowany zespół trakcyjny ED74 firmy PKP Intercity z
asynchronicznym napędem zapewniającym wysoki komfort jazdy, dynamikę rozruchu i hamowania oraz niższe koszty eksploatacji. W pojeździe zastosowano także kilka innych naszych produktów - system sterowania TCMS, rozdzielnię wysokiego napięcia, układ chłodzenia i zasilacz buforowy.
- Wystawiany przez PKP IC Wagon pasażerski „Combo” typu 111A-30, z przetwornicą naszej produkcji.
Do zobaczenia.