- Napędy trakcyjne
- Przetwornice pomocnicze
- Systemy zasilania AC & DC
Tychy wprowadzają do ruchu sześć bezemisyjnych pojazdów Solaris Trollino 12 Electric. Choć są one łudząco podobne do klasycznych trolejbusów, to w praktyce mamy do czynienia z nowoczesnymi elektrobusami, które dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla trolejbusów szelek, mogą być ładowane w trakcie jazdy bezpośrednio z sieci trakcyjnej.
Połączenie najlepszych zalet autobusu elektrycznego i trolejbusu w jednym pojeździe było możliwe m.in. dzięki rozwiązaniom opracowanym przez Medcom i zastosowaniu w układzie napędowym dodatkowej przetwornicy separującej, która odpowiada za bezpieczne ładowanie baterii trakcyjnej w trakcie jazdy pojazdu podłączonego do sieci trakcyjnej. Tym samym udało się stworzyć niezwykle uniwersalny środek transportu i wyeliminować najważniejsze ograniczenie autobusu elektrycznego (który może być ładowany tylko w trakcie postoju) oraz trolejbusu (przywiązanego do sieci trakcyjnej).
Poza kompletnym napędem, który zastał zaprojektowany w pełnej technologii węglika krzemu (SiC) Medcom wyposażył tyskie Solarisy w energooszczędny system odzysku energii podczas hamowana. Każdy z nowych pojazdów Tyskich Linii Trolejbusowych jest w stanie pokonać do 65 kilometrów bez podłączenia do sieci trakcyjnej.
To już druga tego typu realizacja Medcomu. Od dwóch lat Solarisy Trollino 12 Electric są z powodzeniem eksploatowane w Gdyni. Tyskie Gepardy wyjadą na ulice już w maju i zastąpią starsze trolejbusy, które nie posiadają baterii trakcyjnych. Inwestycja została sfinansowana z funduszy UE i NFOŚiGW w ramach programu Gepard II, od nazwy którego pochodzi przydomek nowych tyskich pojazdów.