Aktualności

Medcom na UITP w Barcelonie

W dniach 4-7 czerwca 2023 roku wzięliśmy udział w UITP Global Public Transport Summit – ważnym, międzynarodowym wydarzeniu poświęconym transportowi publicznemu. W trakcie tragów zaprezentowaliśmy bazującą na technologii węglika krzemu (SiC) energoelektronikę do autobusów elektrycznych i wodorowych, trolejbusów oraz metra.

W roku 2050 Unia Europejska stanie się neutralna klimatycznie, a transport publiczny uwolni się od paliw kopalnych i będzie zasilany wyłącznie zieloną energią. Unia Europejska chce, aby już od 2030 roku wszystkie nowe autobusy miejskie były bezemisyjne. Transformacja europejskiego transportu jest wyzwaniem, któremu sprostać może tylko wspólny wysiłek wszystkich uczestników rynku – europejskich miast, przewoźników, producentów pojazdów, ale także całego sektora energetycznego.

 Co zaprezentowaliśmy na targach

 Energooszczędne rozwiązania Medcom już teraz trafiają każdego roku do ponad 1 000 pojazdów funkcjonujących w transporcie publicznym na świecie. Część z nich zaprezentowaliśmy 4-7 czerwca na targach UITP w Barcelonie. Na naszym stoisku (hala 6, stanowisko 200) można było zobaczyć m.in.

  •  System napędowy i system odzysku energii do tramwajów w technologii SiC

System skonstruowany w technologii węglika krzemu (SiC) został zastosowany m.in. w tramwajach Hyundai Rotem dla Warszawy, co pozwoliło osiągnąć ekstremalnie wysokie wskaźniki w zakresie energooszczędności. Jak pokazały szczegółowe testy tramwaje z energoelektroniką Medcom zużywają w codziennym ruchu o prawie 30% mniej energii niż pojazdy wykorzystywane do tej pory przez warszawskiego operatora.

  • Modułowy system napędowy do autobusów wodorowych w technologii SiC

Napęd złożony jest z rozdzielni wysokiego napięcia, przetwornicy ogniwa wodorowego, zasilacza buforowego oraz falownika trakcyjnego. Wszystkie komponenty zbudowane są w technologii węglika krzemu (SiC), dzięki czemu napęd wyróżnia się niewielkim rozmiarem, bezgłośnym działaniem oraz wysoką sprawnością. Dzięki swojej modułowej budowie oraz uniwersalności urządzenie można stosować w dowolnym miejscu pojazdu (wewnątrz lub na dachu) oraz na dowolnych typach pojazdów (długie lub krótkie pojazdy elektryczne lub wodorowe).

  • Ładowarkę do autobusów elektrycznych w technologii SiC

Dwuwyjściowa, stacjonarna ładowarka (baterii trakcyjnych) pojazdów elektrycznych z możliwością ładowania jednego lub dwóch pojazdów jednocześnie (dynamiczne przełączanie mocy). Urządzenie umożliwiaj zdalny monitoring, raportowanie oraz archiwizację danych, jak również podłączenie do systemu nadrzędnego przez OCPP/MODBUS TCP.

W trakcie UITP Global Public Transport Summit można było też zobaczyć uniwersalny układ napędowy autobusu elektrycznego Medcom, który został zastosowany m.in. w 12-metrowym autobusie elektrycznym Solaris nE12 Urbino electric wyprodukowanym przez firmę Solaris dla TMB Barcelona. W pojeździe zainstalowano falownik trakcyjny, przetwornicę statyczną, rozdzielnię wysokiego napięcia oraz sterownik napędu Medcomu. Autobus był prezentowany na targach UITP przez firmę Solaris.

Organizatorem targów połączonych ze światowym kongresem jest Międzynarodowy Związek Transportu Publicznego (UITP) z siedzibą w Brukseli, którego tradycje sięgają 1885 roku. Zrzesza on ponad 3400 członków z 92 krajów. 

Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.