Aktualności

Pierwszy polski hybrydowy zespół trakcyjny z energoelektroniką Medcom

Na międzynarodowych targach transportu szynowego TRAKO 2019 odbyła się oficjalna premiera nowego pojazdu firmy Newag - Impuls 36WEh, który wyposażony został w energoelektronikę Medcom.

Nowy Impuls to trójczłonowy zespół trakcyjny, który może funkcjonować jako skład elektryczny (zasilany jest wtedy z sieci elektrycznej przy pomocy pantografu) oraz jako spalinowy, dzięki czemu może poruszać się na odcinkach linii kolejowych bez sieci trakcyjnej. Pojazd może pomieścić około 330 pasażerów i poruszać się z prędkością do 160 km/godz. 

- Najnowszy zespół trakcyjny Newagu to pierwsza polska hybryda elektryczno-spalinowa z naszą energoelektroniką, przeznaczona do ruchu pasażerskiego. Jest to bardzo ważny pojazd, ponieważ może być stosowany na odcinkach linii kolejowych pozbawionych trakcji. Nowy Impuls to także pierwszy, duży krok w stronę stworzenia hybrydy elektryczno-wodorowej. Mamy już takie doświadczenie. Dzięki naszemu układowi napędowemu wykorzystującemu ogniwo wodorowe, trolejbusy w Rydze pokonują 100 km bez trakcji. Podobne nasze rozwiązanie zostało wykorzystane również w wodorowym autobusie Solaris Urbino 12 hydrogen pokazanym na wystawie UITP w Sztokholmie. Medcom dysponuje technologią pozwalającą produkować w Polsce w 100% bezemisyjne i ekologiczne pojazdy transportu publicznego - mówi Piotr Wroński, Członek Zarządu Medcom.

Nowy EZT wyposażony został w falowniki trakcyjne, przetwornice pomocnicze, zasilacze buforowe, system TCMS oraz rozdzielnie niskiego napięcia produkcji Medcom. Nowoczesny układ napędowy składa się z dwóch kontenerów trakcyjnych, przeznaczonych do sterowania pracą asynchronicznych silników trakcyjnych (każdy o mocy 400 kW) oraz wytwarzania napięcia do zasilania układów pokładowych w pojeździe. W każdym kontenerze znajduje się falownik trakcyjny FT-800-3000, przetwornica pomocnicza PSM-82 oraz układ chłodzenia przekształtników produkcji Medcom.

- Zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy nowoczesny system napędowy, który pozwala uzyskać wysokie parametry sprawności i niezawodności pojazdu. Umożliwia m.in. oszczędzanie oraz odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania zwracając ją z powrotem do sieci trakcyjnej. Całość rozwiązania wraz z opracowanym sterowaniem pojazdu wpływa na mniejsze zużycie energii, a ostatecznie na niższe koszty eksploatacji pojazdu – mówi Joanna Nichthauser, Dyrektor Marketingu Medcom.

Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.