Aktualności

Trzynaście energooszczędnych Hultajów już w Warszawie

Do Warszawy trafiło już 13 tramwajów Hyundai Rotem. Pierwsze dwa pomyślnie przeszły wszystkie testy i stały się własnością Tramwajów Warszawskich. Kolejne Hultaje – bo tak coraz częściej nazywają je warszawiacy, dołączą do nich w następnych dniach i tygodniach – po zakończeniu odbiorów. W drodze z Korei Południowej są też kolejne pojazdy, w tym pierwszy tramwaj 24-metrowy. Wszystkie zostały wyposażone w energoelektronikę Medcomu.

Tramwaje, które zostały już dopuszczone do ruchu przewożą pasażerów na dwóch liniach, a jednoczenie są wykorzystywane są do szkolenia motorniczych. W przyszłości będą obsługiwały m.in. nową nitkę tramwajową do Wilanowa. Do końca kwietnia 2023 roku do Warszawy trafią w sumie 123 tramwaje koreańskiego producenta (85 dwukierunkowych, 18 jednokierunkowych o długości 33 m oraz 20 jednokierunkowych o długości 24 metrów). Jest to największy w historii naszego kraju kontrakt na zakup taboru tramwajowego oraz jedno z większych zamówień w skali europejskiej.

Około 60% komponentów zastosowanych w pojazdach Hyundai Rotem pochodzi z Polski oraz Unii Europejskiej. W tym zaprojektowany przez naszą firmę kompletny układ napędowy oraz układ odzyskujący i magazynujący energię generowaną w trakcie hamowania. Wszystkie urządzenia energoelektroniczne zostały skonstruowane w technologii węglika krzemu (SiC), co pozwoliło osiągnąć ekstremalnie wysokie wskaźniki w zakresie energooszczędności. Jak pokazały szczegółowe testy, nowe tramwaje zużywają w codziennym ruchu o prawie 30% mniej energii, niż pojazdy wykorzystywane do tej pory przez warszawskiego operatora. Co więcej, aby przewieźć jednego pasażera na odcinku 1 km, wystarcza im jedynie 15 Wh energii – dwa razy mniej niż wielu osobowym samochodom elektrycznym dostępnym na motoryzacyjnym rynku.

Poza napędem oraz układem odzyskiwania i magazynowania energii nasi inżynierowie zaprojektowali również system sterowania TCMS. Wszystkie dostawy Medcomu zostały już zakończone.

Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.